Friday, April 25, 2014

dah 2 bulan.
aku letih sebenarnya. letih mental. bukan letih sebab banyak kerja tapi letih berperang dengan perasaan sendiri. kerja aku sikit-sikit je. syukur Alhamdulillah. belajar pun tak banyak sangat sebenarnya tapi cukuplah.

aku letih fikir apa nak reply orang cakap. dejavu. dejavu you know? macam perasaan mula jumpa partner dulu-dulu, tapi versi yang lebih errrr... worse?
judgemental? most certainly. aku tengah cuba cara supaya orang malas dah nak cakap dengan aku. haha. not in annoying way but more likely dah malas sebab takde respon yang menarik. ya, bagi aku jadi boring. biarkan. aku keletihan menghadap ketidakmatangan.

dan aku letih berperang dengan diri yang taknak move on dari campus life. of why i have much less free time now, less freedom to go out and people demand more time with me. maaf lah. untuk sekejap, bukan aku tak bersyukur, tapi aku mencarik jalan ke arah kesyukuran.

maaf. transition phase ini memenatkan perasaan. tapi aku yakin, cahaya kesyukuran akan tiba. Alhamdulillah. i'm starting to adapt and move on. starting maksudnya belum move on lagi okay. baru nak mula. baru.

dan inglish aku makin teruk sekarang. aku dah lama tak membaca. lama sangat. rindu menambah ilmu. rindu diskui-diskusi mencambah ilmu dan iman. rindu menghabiskan weekdays dengan perasaan yang carefree dan weekend untuk keluarga. sekarang kena belajar tone down seven carefree days to only two days. yaa itu salah satu punca aku kadang-kadang rasa macam nak depress. ergh.

so. harap takde yang letih baca post tak bersyukur yang meletihkan ni.

No comments:

Post a Comment