Friday, June 6, 2014

.al-'asr dan al-isra' yang memujuk.

selama ni aku fikir kesabaran takde limit. tak kira walau macam manapun sesuatu perkara boleh membangkitkan kemarahan, one way or another, mesti ada cara untuk terus bersabar.

tapi semenjak semenjak ni baru aku faham. segala benda dalam dunia ini ada limitnya. nak bersuka ria ada limit, nak berlawak ada limit, nak marah ada limit maka bersabar pun ada limit.
cuma tahap mana batasan tu terpulang pada kau. kau boleh up kan lagi batasan tu, atau, well, tak buat batasnya.

sekarang aku tengah belajar untuk menaikkan batas kesabaran aku.

dan walau macam mana negatifnya fikiran aku dalam sesuatu masa, i'm really really thankful that God always has His own way to calm me down. a beautiful kind of slap.

yā allāhu ʾumm bi-khayr

No comments:

Post a Comment