Wednesday, June 4, 2014

aku selalu fikir, bila ada benda tak best jadik, itu semua kifarah untuk membersihkan dan keampunan untuk dosa-dosa aku. jarang, atau sebenarnya tak penah lagi aku rasa aku sedang diuji. sebab pada aku, ujian adalah satu tahap di mana kau dah cukup bersih dari dosa, mungkin bukan suci tapi dah tercuci, dan Tuhan sedang menunjukkan kecintaan Dia pada kau untuk kau tambah lagi sayang pada Dia. i mean, you're tested because you are good enough, aren't you? kalau tak cukup bagus, tak pass untuk amik test. then lepas test tu you tahu you pass that aspect of life ke tak. if you fail than you'll have to retake it. over and over again until you suceed. kan?

tapi untuk kali ni, kali ini je, aku rasa teruji. bukan sebab dosa-dosa aku dah tercuci. itu semua hanya Allah yang tahu. tapi untuk perkara yang aku sebut dalam perenggan atas. mungkin aku dah pass untuk amik ujian ni. tapi adakah aku akan pass ujian ni? wallahu'alam.

i'll keep on praying.

dan sekarang, dejavu ni tak misteri lagi. aku dah faham kenapa. aku harap kefahaman aku betul. kalau salah, semoga Allah tunjukkan jalan untuk betulkan persepsi aku.

demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. kecuali orang-orang yg beriman dan beramal soleh. dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran.

No comments:

Post a Comment