Wednesday, September 15, 2021

 katil aku patah.

sebenarnya dah 16 ke 17 tahun patah. dulu-dulu dalam tingkatan 1 ke 2 camtu aku suka berangan lompat jauh. aku pun tak tau mana datang tah angan-angan tu hahaha. aku lari dari pintu lepas tu lompat atas katil ala-ala lompat jauh (macam la jauh sangat pintu dengan katil tu). sampai satu masa, aku tengah baring biasa je tiba-tiba prakkkkk patah. tanjat acik. rupanya kayu yang support tempat baring ni dah terkeluar dari landasan. beberapa kali jugak aku ikat pakai tali rafia tapi jatuh balik. lepastu tah cemane aku ikat pakai tali rafia dengan tak rafia, elok dah dia. kira power jugak la aku dapat ikat sampai tahan 16 17 tahun. aku suspek tali tu dah reput. plus duk baring bergolek lama sangat pkp dari tahun lepas. plus, gemok. hihihi..

beberapa tahun lepas kakak ipar aku pernah cakap, nanti kau kena lepaskan jugak katil single ni. maksud dia suatu masa nanti aku kahwin kena let go jugak katil ni. betul cakap dia aku kena byebye katil single. tapi katil single ni la sebab ganti dengan katil single lain wakakaka.. member aku jahaadddd. dia cakap, biasanya orang tukar katil ni sebab... nak kahwin... wakakaka aku tukar katil sebab patah dah gemokkkkkk. cedih titewwwww.

aku rasa part of the reason kenapa aku duk delay nak revamp my room ni sebab aku rasa macam a big part of me will be gone. bayangkan nak tukar katil ni pun aku ada rasa syahdu jugak. yela dah 18 tahun kot guna. katil ni memang part of me dah pun. haritu bila aku cerita kat bapak aku nak buang perabot-perabot ni ganti baru, dia macam, apeaal nak buanggg pakai je la. tapi la ni dia lak macam hmm buang je lah. kikiki.. aku rasa bapaj sendiri pun rasa sayang nak buang sama macam mana aku rasa. tapi untuk katil ni memang dah sampai masa. tilam ni pun lama dah lendut sebenarnya. tapi yela dah 18 tahun kan. jangkamasa yang sangat lama. perubahan dari zaman kanak-kanak ke zaman remaja ke alam dewasa. sebenarnya masa aku cerita kat bapak tu, aku sendiri pun rasa berat hati nak buang perabot-perabot ni. sayang sebab bapak yang sediakan dulu huhuhu.. tapi almari tu memang dah lama nazak sebenarnya. katil ni pun dah buat aku saki pinggang bila patah.

aku takde la nak harap makeover bilik boleh buat aku berubah. tapi sedikit sebanyak dapat la rasa nafas baru. it's not like the home i has always been used to tapi it still is my home where i grew up. aku harap aku cepat la settle ni.

No comments:

Post a Comment